Köket mm

Nu är andra etappen av köket klar ... jaja, lite finlir här o var i målningen är det väl men det tar jag när väggarna och taket är klart. Här kommer bilder på själva köksdelen som den kommer se ut hädanefter.
133857-49

133857-50

och här en bild på matplatsen .....

133857-51

Har hunnit med en tur i skogen idag också och direkt när jag kom dit kände jag en omisskännligt inte helt angenäm doft. Det vimlar av stinksvamp i år och den kallas även liksvamp ....jag förstår varför. Fick en bild på en av dem proppfull med flugor och det såg verkligen vidrigt ut. Men nu är det ju så att flugorna hjälper till att sprida svampsporerna och det är väl ett måste för att svampen ska kunna sprida sig....tyvärr =o(.

133857-52
Bilden är inte helt bra men det är inte så lätt att ligga platt på mage bland en massa kvistar och bråte *L*.
Hittade också en Sammetsfotad pluggskivling, inte heller den ätbar men duger alldeles utmärkt att färga garn med. Jag tror det är den enda svamp jag hittat här i trakten som duger till det om man bortser från de gula rören på olika soppar som ger en vacker ljusgul färg.

133857-54

133857-54

Namnet har svampen fått pga den mörka sammetslena foten och det är faktiskt en vacker svamp. I synnerhet när de är lite större än den här men sådana har jag bara sett uppe i mina gamla hemtrakter.
I övrigt hittade jag lite kantareller och kremlor. Karljohan och de andra sopparna lyser fortfarande med sin frånvaro.

Oj måste berätta!! Gjorde ett kanonfynd i går. Var inne i stan och tog en sväng inom Röda Korsets Second handbutik och hittade en äkta Mulberryväska för 20 kr!!!! De kostar nya runt £ 500 -600 och pundet ligger väl runt 14 - 15 SEK idag. Kollade för skojs skull om jag kunde hitta samma väska på nätet och hittade den på en Engelsk motsvarighet till Blocket. Där låg de runt £ 250 - 300. Snacka om klipp jag gjorde!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hajs gomman!
Nice i Ditt kök nu ser jag! å hallen åsså. Kommer snart å inspekterar.
*L*
Pozzkramsen // Pinnen Ru

Postat av: Edward

Ser bra mycket trevligare ut nu. Alldrig fel med lite färg...Ha de!!

2007-09-01 @ 12:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback