Det har börjat klia i fingrarna igen *L*

Har äntligen fått tummarna loss och börjat jobba med händerna. Kände jag måste hitta på något för jag kan inte sitta mer eller mindre sysslolös i vinter också.
Det började egentligen redan förra sommaren då jag fick en utmaning att börja måla igen. Jag gjorde en oljemålning, en liten sådan och det var nog tur det. Kände att jag tappat en hel del av tekniken under de 8 år jag inte målat. Det här blev resultatet och det tog sin lilla tid även om tavlan är liten.

133857-89

Jag har en hel del lavendel i min trädgård och varför inte använda den i stället för att låta den vissna bort. Sagt o gjort. Lånade en symaskin (min egen är hemma hos Tjarstin o Tallis) och plitade ihop några lavendelpåsar i naturfärgat lin.

133857-84

Har även gjort lite kransar av dels brudslöja dels av utblommad Oregano. Den mörka färgen som oreganoblomställningarna får är enligt min mening riktigt vacker.

133857-85

133857-86

Jag har ju ett par medhjälpare i huset och så här ser Martina ut efter en jobbig dag och det är inte alltid helt lätt hantera datorn då.  Här nedanför har Lucy parkerat sig i min gamla svampkorg som numera hyser deras leksaker. Det går sååå bra tömma ut alla sakerna o sen lägga sig där själv.


133857-87

Jag var ute i skogen häromdagen (passade på innan älgjakten)och det fanns massor av Honungsskivling där nu. Som vanligt låg kameran i min ficka så det blev en bild av några av dem. Kantareller var det ont om däremot men hittade en handfull trots vildsvinens framfart där i ekskogen den sista tiden.

133857-88



Vi hörs snart igen. Måste ju berätta om Martinas bravader de senaste veckorna men ska avvakta tills efter lördagen. Hon kommer ha utegångsförbud då men jag gissar att hon säkerligen ser till att slinka ut *L*

133857-58

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback