Alltid smakar det liiite fågel .....

men eftersom jag är för liten för att jaga ännu så får jag nöja mig med vad jag har och det är inte så mycket. Ligger just nu i hårdträning inför fågeljakten i vinter men det får ni inte tala om för min matte. Jag får inte jaga fåglar för henne. Hon säger att det räcker gott o väl om jag ser till att hålla råttorna från matbordet, vad hon nu menar med det? I alla fall så har jag kommit på ett knep när det gäller träningen. Använder Johannes avlagda fjädrar, den där påfågeln ni vet, han går ju omkring här på tomten o dräller massor av såna just nu. Jag hittar både stora och små fjädrar som jag bär in till matte och sen gör jag mitt bästa för att ta död på dem. 
133857-55

Jisses vad det tar på krafterna .... vissa av dom är ganska seglivade så jag blir helt utmattad efter en dust med såna.
133857-56

Då är det ganska skönt o sträcka ut sig bakom mattes rygg och bara slappa en stund. Syrran? Den, hon sitter bara o tittar på när jag sliter och släpar. Kan hon göra....tänker inte dela med mig den dagen jag kommer in med en riktig pippi. Hon får minnsann hitta sin mat själv ...så de så ....

133857-57

Prrr på er tills vi hörs o ses igen!

Martina af Venestad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback