Plockat *trattisar* och vallat Katt *L*

133857-61


Jag har haft besök i helgen, av ett styck Katt från den södra delen av länet. Hon har aldrig i hela sitt liv plockat svamp förut så nu skulle det bli av. Damen i fråga anlände i fredags kväll och vi tog det lite lugnt och satt och sippade vin och pladdrade. Jodå, vi KAN pladdra när vi ses och även i telefonen.
133857-64

På lördagsmorgonen gruffade Kattaskrället över tupparna på andra sidan vägen som inte har en susning om vad klockan är. De galer hela nätterna igenom och är man inte van vid det kan det vara lite irriterande ju. Efter en stadig frukost lånade vi grannens bil och drog iväg till ettt ställe där jag under ett par års tid hittat lite *trattisar*.De fanns där nu också, om än inte i alltför imponerande storlek men vi fick nog ihop drygt en liter i alla fall. Hittade även en del gulingar men inte alls så mycket som jag hittat just där tidigare. Vid hemkomsten rensade vi skörden och ställde i kylen då vi skulle göra ännu en tur till ett annat ställe i går och det var inte lönt leta fram torkanläggningen innan vi fått ihop allt som skulle torkas. Jag är ju själv mest ute efter sopp just nu då det varit eländigt skralt med dem hittills.
133857-62    

Alltså beväpnade vi oss med korgar och knivar och drog sen iväg till fots till mitt vanliga svampställe. Har tidigare i höst plockat en hel del gulingar där borta men nu jäklar hade det kommit upp små fina brunsoppar också. Gissa om jag var salig? Efter ett par timmars traskande runt i skogen drog vi oss hemåt igen och med förenade krafter lyckades jag få tag i min torkram som hantverkarna gömt längst bak i vedboden och den var nu blockerad med balar av isolering och ett par uppsättningar vinterdäck, som tillhör min hyresvärd. Hmmm, undrar när jag ska få plats med någon ved där inne och det är tur jag inte har någon fisk i dammen (det är bara en kvar efter hägerns härjningar där) som ska upp i vinter för akvariet stod också bakom allt bråte i vedboden. Är i alla fall glad jag fick tag i svamp- och frukttorken för nu kan jag torka lite äppelskivor också. Har fått en hel del äpplen av en granne och har möjlighet få mer.

133857-59


Vi blev ytterligare en person till middagen, kokt kyckling med ris och min speciella currysås med lite rivet äpple och lök i. Efter maten satt vi ute i trädgården en bra stund och traskade så småningom ner till T1 för en sängfösare, Han bjöd på Irish coffe men hade missat det där med grädde men det funkade ändå. Då jag är hundvakt under helgen så kunde vi inte stanna så länge utan fick traska hem så jag kunde rasta dem innan det blev alltför sent.
 
133857-63

Jag har haft tre stycken katter i sängen under helgen *L* .... Martina och Lucy som vanligt och så den däringa sydliga Katten. Det har faktiskt vistats en fjärde katt här emellanåt också men han kommer bara hit för att tömma småtjejernas matskålar, trots att han har två skålar fyllda inne hos sig. Men det smakar kanske bättre borta eller så är det bara för att han ska få vara nära tjejerna.

Den sydliga Katten har åkt hem idag och hade en jäkla tur när hon stack iväg med bussen. Hade hon behövt vänta fem minuter till hade man kunnat snacka om dränkt Katt, bokstavligen. Regnet öste ner och det stod som en kaskad ut från mitt plåttak. Trodde hon skulle ha bloggat nu i kväll men tji fick jag. Ser verkligen fram mot hennes beskrivning av helgen (fnissar bara jag tänker på det).

133857-60

Nu är det dags för sängen så So long .... vi ses snart igen!

133857-58

Kommentarer
Postat av: Skrället

Hrmppffff ...*harklar maj litta* ser att jag finns med i bilderna ...japp, just dee ...du har en snajjsiiii svampakniv ...e den vass?

2007-09-14 @ 10:26:03
Postat av: Q

Jopp den är görgo o ha me sig ut i bushen. Funkar kanke inte som machete men den är kanon till kellejockar o annat gott *flinar*. Tack så hemskt mycket *Skrället*!!!!

Postat av: Q

rättelse av förra inlägget. Det heter kallejockar och ingenting annat *L*.

2007-09-14 @ 18:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback