Nu blommar varken asfalt eller trädgård ....

utan nu kl 20.00 är den helt snötäckt.
133857-98

Bilden urkass men svårt få bra bild i bara gatlyktans sken. Man blir ju nästan gråtfärdig. Buskarna som nu är nertyngda av blötsnön är faktiskt gröna därunder. Såg i går att de börjat slå ut. Till och med rosorna o klen´matisen har långa färska skott under snön. Kom ju en omgång i morse men den försvann under dagen men sen brakade det loss igen senare i eftermiddag. Tur det slutat blåsa i alla fall.

Hade tänkt jobba där ute idag och täcka över alla rabatterna med ris och bråte. Försvårar väl lite för mina trädgårdshuliganer (fåren) att länsa den helt medan jag är bortrest. Skulle åkt nu på torsdag var det meningen men resan uppskjuten en vecka. Kanske tur det så snö-eländet hinner försvinna och jag kan fixa det lite senare. Nu ser man ju inte vad som behöver skyddas eller inte.

Nu tänker jag dyka ner under en gosig filt och läsa en stund inna John Blund infinner sig.

Ha det gott där ute i snökaoset runt om i vårt land!

Q-logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback