133857-4



Julen nalkas med stormsteg och varför ska inte allt jäklas just då?

 
Fick besked förra veckan att det äntligen ska bli av med bygge av bad o toa här i huset och en bättre julklapp kan man ju inte få. Satte igång o röja ur utrymmet där det ska bli då det använts som förråd under snart 7 år. Fy farao vad man samlar på sig!

När jag var halvägs i jobbet så brakade helvetet loss. Halsont, feber, snuvig och ovanpå detta en präktig bronkit också. Var lite orolig i söndags kväll att det hade gått så långt som till lunginflammation eftersom jag har en benägenhet att dra på mig sånt elände. Febern rusade i höjden på kvällen och stannade strax under 40-strecket. Dags att gå till doktorn med andra ord.

Tack och lov var det inget sånt men jag fick en ordentlig cortisonkur och antibiotika i förebyggande syfte, då jag är infektionskänslig. Julen kanske är räddad trots allt.

Huset är ju totalt upp o nervänt då jag fått omorganisera allt för att kunna härbärgera det som var i förrådet. Omflyttning av bokhyllor hit o dit mm mm. Det innebar ju också att jag inte hade nån säng o ligga i under tiden jag var som sämst då sängen var fullproppad med böcker och pärmar. Tur jag inte har lika mycket böcker som jag hade för 7 år sen, jag blir svettig bara av att tänka på det. Fick i alla fall lite gjort i går kväll och i natt och ska efter nån timmes sömn nu fortsätta arbetet.

Tackar av hela mitt hjärta mina godingar på Tjörn för stöd o förmaningar under veckan som gått! Har ju liiite svårt hålla mig lugn även om jag i det närmaste är däckad. Är troligen deras förmaningar som klarade mig från lunginflammationen den här gången. Fick en ordentlig sådan i mars förra året efter liknande förhållanden med massor av järn i elden. Slutade med 540 i sänka o en allmän blodförgiftning. Vill inte vara med om en sån smäll fler gånger!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback