Julen är över och nu väntar Nyårs- och födelsedagsfirande



Nu är julen undanstökad och jag ser fram mot att fira min 60-årsdag med vännerna.

 

Har tillbringat julen med min son och hans familj. För lilla Diana var det första julen och hon riktigt frossade i prasslande, färggranna julklappspapper. Papperet var nog roligare än innehållet i det *S*. Julius lyste som en sol och hans min när han fick se den eldrivna motorcykeln var obetalbar. Samma min återkom när han fick den stooora bilen och bilar är ju hans passion här i livet.


Jag själv fick min hett efterlängtade digitalkamera i kombinerad julklapp och födelsedagspresent. Fick även en FM-sändare så jag kan köra musiken på datorn i min stereo. Är ju tyvärr inte ägare till en CD-spelare så det var en perfekt julklapp. Var nog liite misstänksam över hur det skulle fungera men när jag kopplade in den sen jag kom hem så funkade det faktiskt, Halleluja! Nu kan jag poppa ordentligt utan o spränga de ynkliga dator- högtalarna *S*.

Just nu är det förberedelser inför nyårs- och födelsedagsfirandet som gäller. Har redan tidigare möblerat om helt här hemma för att få lite mer plats och i går fick fiskarna flytta till en lite mindre bostad. Det stora akvariet tar lite för mycket utrymme och jag måste kunna ha ett ordentligt bord i stora rummet. Då alla gästerna är långväga ifrån ska det också finnas plats för dem att sova ?. de få timmar det blir någon sömn *L*. Jag har ju bara fyra sängar så det är madrasser på golvet som gäller för några av dem. Men som det heter, *finns det hjärterum så finns det stjärterum* och hjärterum finns det gott om i den församlingen *L*.

Fick i all hast tänka om när det gällde maten häromdagen. Det fanns banne mig inte en enda kalkon o få tag i inne i stan så nu blir det kassler i stället. Annars flyter det på som tänkt, ja nästan i alla fall. Ett par av vännerna har fått bekymmer och vet inte om de kan komma och det smärtar mig mycket. Har verkligen sett fram emot o träffa dem igen då det är ett halvår sen sist. Hoppas verkligen det löser sig under dagen! Vill ju så gärna ha dem här på nyårsafton!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gulligt kort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback