Fredag den 13:e?

Är inte vidskeplig men kommer osökt tänka på att det kanske ligger nåt i det där med Fredagen den 13:e i alla fall. Skulle dock tro att min hyresvärd tror på det om inte annat.
HAn skulle åka till Stockholm i går och jag skulle köra honom till tåget. Av någon anledning fick han för sig det var fel på bromsarna så han skulle kolla det på macken inna vi fortsatte in till stan. Inget fel hittades och vi fortsatte till bankomaten för han skulle hämta ut pengar också. Den var ur funktion så han fick gå in på banken i stället. På vägen in till stan kom han på att han var nog ganska förvirrad. Som om jag inte visste det innan....det är likadant varje gång han ska resa nånstans så det var ingen nyhet. I vilket fall som helst så kom han på att det nog inte var bromspedalen han trampat i botten utan det var kopplingen *fnisssar när jag tänker på det*. Jag lämnade av honom på stationen och körde hem igen (ska ha hans bil över helgen) och en halvtimme senare ringer han och har glömt plånboken i bilen *suck*. Är nog tur han ska vara på ett seminarium med mat o husrum inkluderat vilket han också konstaterade själv. Hans hustru kom senare och skulle fixa pengar till honom via en av hennes kusiner som bor i Stockholm så det löste sig troligen ändå.

Har fått städnoja ...tror jag .... har i allal fall städat ut en massa i garaget. Körde upp en del prylar till loppisförrådet i går kväll. På vägen hem åkte jag o tittade på min bebis som då var 1 dygn gammal. Min kattbebis alltså *L*. Det fanns tre småttingar där och en var svart och vit, en mörkgrå/vit och den tredje var sköldpadd. Har paxat för den sköldpaddstecknade och funderar på att ev ta den grå/vita också. Skulle tagit foton på dem men mamman hade lämpligt nog parkerat sig längst in i ett skåp i tvättstugan så det gick inte så bra. Får fixa det om ett par veckor i stället.

Idag har jag tömt garaget på gamla färgburkar ....fick ju kickning av Snow att de var kassa allihop. Nu har dom gått till de sälla jaktmarkerna på Återvinningsstationen tillsammans med lite annat bråte. Har dessutom sorterat alla ölburkar efter festen i påskas och det blev en hel säck med pantbara burkar o petflaskor *L*. Dom tittade lite konstigt på mig i affären när jag kom in med säcken men det bjuder jag på. Dom var nog bara avundsjuka för att dom inte fått vara med o dela på godsakerna *S*.

ackorig

Puss o Kram tills nästa gång!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback