Min sons presentation av hunden Jussi....

Nurgle - introducerar Jussi

Jussi är ett svart/vitt yrväder som ännu inte uppvisat några komplex för att inte vara renrasig.

Han är 16 månader gammal och då han inte hamnade under min omsorg förrän han var ca 9 månader så håller vi sakteligen fortfarande på att lära känna varandra.

Än så länge har vi lärt oss följande om varandra:

Han är inte intresserad av att valla får utan mer intresserad av att norpa brödbitarna som slängs in till dem.

Han gillar inte att åka vare sig buss eller tåg men hoppar gärna in i en bil. Dock skäller han på eventuella poliser som vill utföra alko-test.

Han är mer intresserad av att springa efter en boll än att lämna den till husse.
Han har lärt sig att husse är mer intresserad av att kasta bort bollar än att jaga Jussi när han återvänder med dem.

Han har lärt husse hur man kliar honom på magen på rätt sätt även om han ännu inte lärt husse klia honom tillräckligt länge.

Han har lärt sig att det går att klämma sig in under en säng bara man vill.

Han har lärt sig att kattmat är godare än hundmat men ännu inte lärt sig att nå kattmaten efter att den flyttats upp på diskbänken.
Husse har lärt sig att det finns en viss risk att Jussi även föredrar hästspillning men valt att inte undersöka detta fenomen närmare.

Jussi har även lärt sig att det är lättare att ta godiset ur husses jackfickor än att behöva släppa bollen för belöning.



Samtal med Jussi - tangentbordet


= Mmmm.. klia lite högre.. högre.. ahhhh.. där ja.. ahh.. men.. n.. nej sluta inte! neeeejjj

= suck.. nu sitter du där igen.. tittar bara rakt in i den där lådan som lyser.. du märker mig inte ens.

= vad skall jag nu hitta på... hmm.. kanske kan få honom att sluta.. om jag trycker på händerna så han får bort dom från den där brädan han kliar hela tiden...

- sluta Jussi...

= ahh.. det verkar fungera.. han sa något till mig.. fast han stirrar fortfarande sådär tomt in i det där konstiga ljuset.. jag får försöka igen.. om jag trycker in nosen mellan handen och brädan så...

- Jussi!!

= hmm det kanske gör ont.. undrar om hans fastnat på den där brädan.. jag får ta till tassen också...

- Jussi SLUTA!!! GÅ OCH LÄGG DIG!!!

= suck.. vissa är minsann aldrig tacksamma.. går väl och lägger mig på soffan då så kanske han kommer bort dit istället.. den där lådan med ljuset tar han iallafall aldrig med sig någonstans.

= Suck.. han kommer inte.. vad skall jag nu hitta på.. det kliar fortfarande.. och jag har tråkigt.. jag får väl ta och tugga på det här benet då.. konstig han är förresten.. har försökt ge honom benet flera gånger men han vill inte ha det.. oj.. titta... där ligger ju den där konstiga saken som man kan se rakt igenom men inte bita hål på.. låter kul i alla fall.. huh? en fluga? Sådana har jag inte sett på länge.. de där små sakerna som surrar så hemskt är inte lätta att få tag på.. men en har jag minsann fångat.. den var kanske inte i luften förstås.. vid närmare eftertanke så verkade den ganska trött och slö och rörde sig inte särskilt fort över golvet.. men jag fångade den själv i alla fall ... vore kul om man kunde ta dem som är i luften också.. fast konstigt att denna kom nu förresten.. har ju inte sett dem på ett tag

= har trååkigt.. och det kliar.. husse kanske kan klia mig lite.. han är inte bra på så mycket men klia kan han... synd bara att han inte gör det hela tiden..
suck.. han sitter fortfarande och tittar in i den där lådan.. förstår honom inte ibland.. jag menar det är ju en sak att sitta och titta på en fluga som man kanske kan fånga men han bara sitter där.. han verkar inte ens arg på den där lådan.. fast jag tycker nog at than borde klia mig lite mer och den där brädan lite mindre.. det är inte ens en bra bräda.. den smakar inte gott och det är inget riktigt tuggmotstånd i den.. jag kanske kan trycka in nosen under hans hand så han kliar mig istället...

- Jussi.. sluta är du snäll

= ahh .. nu pratade han med mig.. fast han fortsätter klia brädan.. kanske om jag använder tassen också...

*************************
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback