Ny runda i skogen .....

Sådärja, så var det dags för veckans runda i skogen idag igen då. Det blev en liter kantareller och lite annat smått och gott även idag. Dröjer väl ytterligare ett par veckor innan den egentliga svampsäsongen kommer i gång men fram tills dess blir det en runda i veckan i alla fall.

Det var lite trögt att både gå och cykla idag. Kan kanske bero på sviterna efter traskandet genom Malmö i lördags. Lyckades ju vrida mitt knä lite konstigt så jag har fortfarande ont i det vid vissa rörelser men det går över. Vi hade i alla fall en toppenhelg vi tjejer, Tjarstin, Millemor o jag. I fredags var Tjarstin o jag ute på en nostalgitripp till min ungdoms kvarter, inte långt från där hon bor nu. Numera finns det ju ett par kvarterskrogar där så det blev lite vin på ett par stopp på vägen. I lördags kom även Millemor, hon har ju stått och sålt hundgodis på Sjöbo marknad torsdag o fredag och slutade så sent i fredags så hon kunde inte vara med redan då. Vi mötte henne på Södervärn och sedan traskade vi runt lite på "Möllan" innan vi styrde kosan mot Lilla Torg där vi passade på att fylla våra knorrande magar med en räkmacka och lite gott att dricka. Jisses, har ju nästan glömt att man blir hungrig av att *ögonshoppa* .... inte lätt att komma in till storstan från bonnvischan inte *S*. På tillbakavägen stannade vi och tog ett par glas vin på en italiensk resturang i närheten av Davidshalls torg och tack o lov gick bussen ända hem Tjarstin därifrån. Snacka om att det var *nån* som somnade snabbt efter middagen den kvällen så jag var nog ganska trött. 

Nästa förmiddag var det dags för hemfärd för min del. Ville inte vara bort mer än nödvändigt då det var första gången katterna var ensamma hemma mer än ett par timmar. Det var inte utan att det var med bävan jag öppnade ytterdörren. Väntade mig få se ett hus i totalt kaos men det var faktiskt helt ok. En enda ynka blomkruka hade åkt i golvet så de har skött sig exemplariskt tycker jag. de var i alla fall nöjda när jag kom in. Satt som plåster i hälarna på mig o släppte mig inte ur sikte för en sekund *L*  plus att de tiggde *mjuk* mat som besatta. Var kanske inte så kul att få nöja sig med torrfoder i ett dygn (Första dygnet hade dom båda delarna).

Veckan har i övrigt förflutit i ett ganska lugnt tempo .... dels har jag haft förbannat ont i mitt knä, dels har jag frusit som f-n ett par dagar. Dessa dagar har tillbringats under ett täcke och tillsammans med Stieg Larssons bok Män som hatar kvinnor. Idag har jag röjt i garaget så jag kunde få in hyllorna som stått i köket tidigare. Gissa om det var skönt att få undan en massa som staplats på höjden där inne tidigare. Är lite mer överskådligt nu och dessutom fick jag lite utrymme ledigt till alla mina blomkrukor som förvaras utomhus nu. Ska ta itu med dem under helgen tror jag. Ska ha barnbarnen här på lördag och jag hoppas det blir såpass till väder så vi kan vara ute en del.

Nu ska jag ha dejt med herr Larsson och sängen ..... det blir väl som vanligt, två kattungar som försöker konkurrera med boken *S*.....

image38 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback