Påsken i antågande!

Nu går tiden fort ...rena expresståget kommer det bli dagarna som är kvar till påsken. Vi kommer bli 16 st i mitt lilla hus på prärien under helgen och det ska bli sååå kul! Har tack o lov lyckats övertala en god vän att upplåta halva sitt hus för att folk ska kunna sova. Misstänker att det inte kommer bli så många timmars sömn men kan ju vara bra om jag slipper husera folk ute hos fåren *flinar*. Jaja, det var ju det där med fårskallar då rå *S*.
Får ev lite problem med matbeställningen tack vare den ev Handels-strejken men har löst problemet ändå och billigare också för den delen. Det blir nog reservalternativet oavsett om det blir strejk eller ej. Är inte så mycket merarbete heller för den delen och vi får mer mat för pengarna. Ska nog sätta mig och planera lunchen på påskafton nu i eftermiddag. Tänkte fixa till en buffé med lite sill o ägg plus lite annat smått o gott. Det mesta går ju att förbereda så man slipper stå vid spisen hela förmiddagen.

Nu är det bara timmar kvar tills mitt badrum är klart. Har varmvatten i kranen i köket redan men det har blivit lite problem med kapaciteten på huvudsäkringarna. Ska fixas på måndag, så det är lugnt. Vattnet kopplat till toastolen så nu slipper jag spola med hjälp av en hink vatten. Det känns som rena lyxen efter 7 år utan varmvatten o toa inne.
133857-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback