Stress??

I går anlände jag till Hälsingeskogarna ....näää, nu ljuger jag, jag är ju ute vid kusten och ser Bottenhavet från altanen. Än så länge i alla fall, men det dröjer inte länge förrän grönskan döljer det. Det är inte lika grönt här som det är hemma men ovanligt grönt för att vara såpass långt norrut. Jag har nog bara upplevt en gång innan att det var ganska grönt i början av maj. Det året blommade plommonträdet vid söderväggen redan den 1 maj.

Hela dagen idag har gått i förberedelsernas tecken. Herrskapet flyger ju ner till Dakar i morgon förmiddag och det är en hel del som ska fixas, så det flyter på så smidigt som möjligt här hemma. Sara har ju lyckats få nåt jäkla virus i munnen så hon är nästan skinnflådd på tungan och har mer eller mindre bantat de sista dagarna. Hon gjorde ett besök på läkarstationen idag och blev rekommenderad en salva som läkaren påstod skulle finnas på apoteket men som han bara kunde det isländska namnet på. Lätt som en plätt o skaffa den då??? Förhoppningsvis släpper det snart så hon kan äta ordentligt. Det behövs nog om hon ska jobba som jungman ombord på båten. De kommer ner till Dakar vid 9-tiden i morgon kväll och ska bo på hotell till på fredag då de går ombord. Jag är faktiskt lite avis på henne, var ju själv på väg ut en gång i tiden men det blev inte av. Sen bildade man ju familj och då var det inte att tänka på att ge sig ut till sjöss.

Jag kommer nog inte få några problem med att få tiden att gå. Har en hel trädgård att fixa till med lite frösådd och plantering. Pojkarna ska väl få hjälpa till lite dom också. Så lätt ska dom inte komma undan.

Jag ska försöka skriva lite oftare den här vistelsen här uppe så jag återkommer snart igen.

image39


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback