Nystart =o) - A new start =o)

Det kanske är dags att ta nya tag och börja blogga igen. Just nu står jag inför en jul jag egentligen inte skulle haft. Meningen var att min dotter och hennes två pojkar skulle kommit hem från England och fira julen här. Nu får pojkarna kanske uppleva en vit jul även om dom inte kommer hit för de har ju fått en hel del snö där också. Sist de firade julen här kom det bara några få snöflingor kvällen före julafton och de arbetade verkligen hårt för att få ihop till en varsin snöboll. Alla planering inför årets jul har ändats men jag kommer trots allt ha en julgran som lyser upp lite i vintermörkret.
Vi har ju fått en hel del snö och den kom ovanligt tidigt i år, åtminstone är det ovanligt att den ligger kvar så länge som den gjort. Det är också ovanligt med minusgrader så tidigt här och också att det har varit så under en lång period. Kylan och snön började sista veckan i november så det är nästan en månad nu. Förra vintern var det också snö och kyla under en lång period men det började inte förrän till jul då.
Jag går i väntans tider! Nej då, jag är inte gravid men jag går och väntar på min kombinerade julklapp och födelsedagspresent från Peter och Fay. Jag vet vad jag får ju. Jag får en digital systemkamera och det har jag önskat mig länge. Det blir en Canon EOS 1000D och jag är sååå glad. Nu ska här fotograferas och jag ska leka med bilder lite. Bilderna jag tog med hans Nikon, när jag var nere hos honom på Malta, i början av november lade han upp på Facebook häromkvällen och de blev riktigt bra faktiskt. Jag ska skriva lite om den resan i nästa inlägg.
Nu ska jag nog se till att krypa i säng. Klockan är 03.20 och jag blir väckt igen  vid 7-tiden. Jag ska in till stan på förmiddagen och julhandla. Ska passa på innan det blir alltför mycket folk inne på Maxi.
Julius försöker trotsa vågorna men de var lite för stora
Min sonson Julius en dag på stranden i november 2010 - My grandson Julius a day at the beach in November 2010
In English:



Maybe it´s time for new efforts and start blogging again. Right now I´m heading to a cChristmas I really would not have had.
The original idea was, that my daughter and her two boys would come home from England and celebrate Christmas here. Now, maybe the boys will experience a white Christmas even if they do not come here, as they have got a lot of snow in England too. Last time they celebrated Christmas here, there was only a few snowflakes the evening before Christmas Eve and they worked really hard to collect enough to make a snowball.
I have stopped planning for this years Holidays but I will after all have a Christmas tree that lighten up a bit in the winter darkness. We have lots of snow and it came unusually early this year, at least it is unusual with these amounts and that it remains for such a long time. It is also unusual with temperatures below zero (C-degrees). It has been low temperature and snow since end of November. Last winter we had a long period with snow and cold weather but not until after New Year.
I´m expecting! No, I´m not pregnant but I´m waiting for and looking forward to my combined Christmas present/Birthday present from Peter and Fay. They have bought me a digital SLR and I have wanted one for a long time. It is a Canon EOS 1000D and I´m so happy! Now I´m goint to take loads of photos and I´ll play with them a bit. The pictures  I took wit Peters Nikon , when I was visiting him in Malta, in early November he uploaded to Facebook the other night and they were really good. I´ll write a bit about that trip in my next post.
Now I think I´ll make sure to crawl into bed. The time is 03:20AM and I have to get up at 7 o´clock. I´m going into town to do some Christmas shopping and should take advantage before it gets too crowded inside the superstore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback